Reunion ikväll

Ebba ringde för en stund sen och berätta att My kommer till Uppsala och att det blir middag, stuvade makaroner och falukorv haha, för att det var det My var sugen på. Det var mer eller minder ett år sen jag såg My sist eftersom hon åkte till Asien i en tre månader och därefter till USA som nanny och är nu tillbaks i Sverige över jul. Det ska bli skoj!

Jag vet inte om jag skulle orka vara borta så länge. Dels för att jag skulle sakna min familj och pojkvän oerhört, men också för att jag liksom inte skulle orka eller kanske snarare vilja ställa om mig så drastiskt. Byta land, miljö, det man håller på med, umgängeskrets och så vidare. Jag gillar liksom allt det som jag har här, som jag alltid haft, det känns bekvämt och tryggt, och nu när jag skriver det här så känner jag mig också otroligt tråkig...

Kommentarer
Postat av: Melissa

Många kan se trygghet som tråkigt, men det handlar ju också om vad man gör av tryggheten. Uppskattar man den och njuter av den så blir den ju aldrig tråkig, men ligger man i soffan pillar sig själv i naveln och tycker att livet suger, ja, då blir det himlans tråkigt.



När jag läser om din inställning till denna trygghet så tror jag ändå att du är rätt nöjd;.)

2008-12-12 @ 21:06:18
URL: http://mammamelissa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0